Weekly outline

  • Історія і філософія техники і технологій (ЧАПЛИГІН О.К.)

     
                                         
                                                       
                      

    Курс для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти

    Метою викладання навчальної дисципліни є підготовка докторів філософії з техніко-технологічних спеціальностей за профілем ХНАДУ у сфері науково-дослідної роботи, що висуває нові вимоги щодо глибокого усвідомлення ними сутності пізнання, наукового і технічного знання, аналізу науки як специфічної форми пізнання, духовного виробництва і соціального інституту; техніки та технології як видів діяльності і соціальних феноменів.



                                                                                
                                                                              

    ПОСТІЙНА АУДИТОРІЯ ПРОФЕСОРА  О.К. ЧАПЛИГІНА 

    https://us05web.zoom.us/j/4515336333?pwd=a0ZOeHdaRzBzY0NUR0RDRDFnbTVLUT09






  • РОЗДІЛ 1

    Тема 1.Філософські проблеми пізнання і науки
    Тема 2. Структура та методи науково-технічного пізнання
    Тема 3. Техніка як система 
    Тема 4. Філософія техніки і технологій як галузь наукового пізнання

    • 1 ТИЖДЕНЬ



             

      Тема 1. 

      ФІЛОСОФСЬКИ ПРОБЛЕМИ ПІЗНАННЯ І НАУКИ                                         

                                                  


      Мета : Отримати уяву про  специфіку філософського підходу до вивчення  основних концепцій філософіх науки і техніки.

      Навчитися розглядати  науку та техніку як явища культури, сферу буття людини.

      Придбати навички критичної рефлексії по відношенню до різних філософських підходів до науки та техніки та використати їх при написанні магістерської роботи.

       



    • 2 ТИЖДЕНЬ


               


      Тема 2.

      СТРУКТУРА ТА МЕТОДИ НАУКОВОГО ПІЗНАННЯ
                            

       

      Мета:  Розглянути найбільш поширену класифікація теорій історико – культурного процесу. Надати характеристику лінійно – прогресивного, циклічного напряму, а також розкрити суність етнокосмологічної гіпотези Л.М. Гумільова. Дати відповідть на питання: в чому проявляється прогрес людства і до яких наслідків він призводить


    • 3 ТИЖДЕНЬ


                
           

      Тема 3.

      НАУКА ЯК СИСТЕМА
                                                                                                 


       

      Мета: навчитися визначати проблеми сутності методу та методології, роль спеціальних, загальнонаукових, філософських методів наукового пізнання. Вміти розрізняти часткові та загальнонаукові філософські методи та бачити  їх евристичну роль.





    • 4 ТИЖДЕНЬ

        
         Тема 4.
      ФІЛОСОФІЯ НАУКИ ЯК ГАЛУЗЬ ФІЛОСОФСЬКОГО ЗНАННЯ                                                              

      Мета: зрозуміти специфіку філософського підходу до вивчення техніки і  технологій та основних концепцій філософії техніки. Придбати навички цілісного підходу до техніки  та науково-технічного прогресу


    • РОЗДІЛ 2

      • ТИЖДЕНЬ 5


          
           Тема 5.
        ОСНОВНІ ПРОБЛЕМИ ТЕХНІКИ                                                                    

        Мета: зрозуміти специфіку філософського підходу до вивчення техніки і  технологій та основних концепцій філософії техніки. Придбати навички цілісного підходу до техніки  та науково-технічного прогресу



      • 6 ТИЖДЕНЬ


             

              ТЕМА 6.

        СПІЛКУВАННЯ В ПРОЦЕСІ НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ  




        • 7 ТИЖДЕНЬ

                        
              

          ТЕМА 7.   

          ТЕХНІКА ЯК ДІЯЛЬНІСТЬ

                     


          • 8 ТИЖДЕНЬ


               


            ТЕМА 8.     ТЕХНІКА ЯК СОЦІАЛЬНИЙ ФЕНОМЕН

             

            • ПІДСУМКОВИЙ КОНТРОЛЬ