Weekly outline

  • ПСИХОЛОГІЯ СПІЛКУВАННЯ

    Курс для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
    Метою викладання дисципліни є ознайомлення з найбільш важливими питаннями загальних основ риторики, педагогіки і психології спілкування, теорії виховання; гуманізації, демократизації та національної і полікультурної спрямованості педагогічного процесу у закладах вищої освіти; сучасними методиками комунікації в навчальному процесі; методологією подолання комунікативних бар’єрів; переконання у процесі комунікативної діяльності; управління конфліктними ситуаціями, що можуть виникати у процесі комунікативної діяльності; психолого-педагогічними уміннями та навичками комунікації у процесі навчальної та професійної діяльності.

    "Мистецтво спілкування це мова лідерства" (Джеймс Хьюмс)


  • ТИЖДЕНЬ 1

    ЛЕКЦІЯ 1. ФЕНОМЕН СПІЛКУВАННЯ ТА ЙОГО РОЛЬ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ


    Мета: сформувати знання про поняття та структуру спілкування; навчитися визначати засоби спілкування, розкривати сутність процесу кодування інформації, формулювати закони комунікації, описувати особливості вербального та невербального спілкування. 

    План роботи тижня 1:

    1. Прийняти участь у форумі "Знайомство";
    2. Опрацювати теоретичний матеріал;
    3. Переглянути презентацію до теми;
    4. Відповісти на питання для самоконтролю (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 1).

  • ТИЖДЕНЬ 2

    ЛЕКЦІЯ 2. ЦІЛІ, МОТИВИ ТА ПРОГРАМИ ПОВЕДІНКИ У ПРОЦЕСІ СПІЛКУВАННЯ 


      
    Мета: сформувати знання про ділове спілкування як різновид комунікації між людьми; засвоїти типові схеми та чинники формування першого враження; розвинути вміння визначати та характеризувати стилі спілкування.

    План роботи тижня 2:

    1. Опрацювати теоретичний матеріал;
    2. Переглянути презентацію до теми;
    3. Написати реферат на одну з запропонованих тем (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 2).

      
      


  • ТИЖДЕНЬ 3

    ЛЕКЦІЯ 3. ФУНКЦІЇ І ТРУДНОЩІ СПІЛКУВАННЯ


    Мета: ознайомитись з поняттям психологічно оптимального спілкування; розвинути вміння  характеризувати функції спілкування, визначати причини труднощів спілкування, знаходити шляхи та засоби запобігання й корекції труднощів спілкування.


    План роботи тижня 3:


    1. Опрацювати теоретичний матеріал;
    2. Переглянути презентацію до теми;
    3. Відповісти на питання для самоконтролю (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 3).


  • ТИЖДЕНЬ 4

    ЛЕКЦІЯ 4. ЗНАЧУЩІ ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ОСОБИСТОСТІ Й ЇХ ВПЛИВ НА ПРОЦЕС СПІЛКУВАННЯ



    Мета: сформувати знання щодо впливу спілкування на розвиток індивідуальних якостей особистості; розвинути вміння визначати психологічні особливості особистості, вибудовувати діалог відповідно до типів темпераменту.


    План роботи тижня 4:

    1. Опрацювати теоретичний матеріал;
    2. Переглянути презентацію до теми;
    3. Відповісти на тестові запитання (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 4).




  • ТИЖДЕНЬ 5

    ЛЕКЦІЯ 5. КОМУНІКАТИВНІСТЬ ТА КОМУНІКАБЕЛЬНІСТЬ


    Мета: ознайомитись з поняттям «комунікація»; засвоїти знання щодо способів побудови ефективного спілкування; розвинути вміння визначати специфіку міжособистісної комунікації, надавати характеристику функціям комунікації, описувати організаційні та психологічні чинники, які впливають на взаєморозуміння партнерів по спілкуванню.

    План роботи тижня 5:

    1. Опрацювати теоретичний матеріал;
    2. Переглянути презентацію до теми;
    3. Відповісти на питання для самоконтролю (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 5).


  • ТИЖДЕНЬ 6

    ЛЕКЦІЯ 6. СПІЛКУВАННЯ ЯК СИСТЕМА МОТИВАЦІЇ ТА ЗАОХОЧЕННЯ ЛЮДИНИ ДО СПІЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ



    Мета: засвоїти знання щодо соціально-психологічних механізмів соціалізації, основних періодів процесу соціалізації; розвинути вміння визначати умови, що забезпечують ефективне управління процесом адаптації, розкривати поняття мотивації підлеглих до діяльності, характеризувати теорії  та типи мотивації.


    План роботи тижня 6:

    1. Опрацювати теоретичний матеріал;
    2. Переглянути презентацію до теми;
    3. Написати реферат на одну з запропонованих тем (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 6).



  • ТИЖДЕНЬ 7

    ЛЕКЦІЯ 7. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО СПІЛКУВАННЯ В ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА


    Мета: Засвоїти знання щодо особливостей управлінського спілкування; ознайомитись з сновними функціями управлінського спілкування; розвинути вміння формулювати основні механізми взаємосприйняття, розрізняти форми міжособистісного спілкування.


    План роботи тижня 7:

    1. Опрацювати теоретичний матеріал;
    2. Переглянути презентацію до теми;
    3. Відповісти на питання для самоконтролю (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 7).

  • ТИЖДЕНЬ 8

    ЛЕКЦІЯ 8. УМОВИ ЕФЕКТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ В УПРАВЛІНСЬКОМУ СПІЛКУВАННІ



    Мета: засвоїти знання щодо ефективної взаємодії в управлінському спілкуванні; навчитися виділяти характерні риси та основні змістовні компоненти взаємодії, розрізняти «зони спілкування», характеризувати основні прийоми вироблення впевненості для процесу успішної комунікації.


    План роботи тижня 8:

    1. Опрацювати теоретичний матеріал;
    2. Переглянути презентацію до теми;
    3. Відповісти на тестові запитання (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 8).





  • ТИЖДЕНЬ 9

    ЛЕКЦІЯ 9. ОСНОВНІ КОМУНІКАТИВНІ БАРЄРИ У СПІЛКУВАННІ


    Мета: засвоїти знання щодо сутності поняття "комунікативний бар’єр"; ознайомитись з основниими правилами структурування у спілкуванні; навчитися застосовувати прийоми, що дозволяють привернути та утримувати увагу співбесідника.


    План роботи тижня 9:

    1. Опрацювати теоретичний матеріал;
    2. Переглянути презентацію до теми;
    3. Написати реферат на одну з запропонованих тем (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 9).

  • ТИЖДЕНЬ 10

    ЛЕКЦІЯ 10. ПЕРЕКОНУЮЧИЙ КОМУНІКАТИВНИЙ ВПЛИВ КЕРІВНИКА В УПРАВЛІНСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ




      
    Мета: ознайомитись з правилами аргументування управлінських рішень, основними конструкціями в аргументації; навчитися використовувати риторичні прийоми в процесі ділового спілкування, надавати характеристику основних способів управлінського впливу.


    План роботи тижня 10:

    1. Опрацювати теоретичний матеріал;
    2. Переглянути презентацію до теми;
    3. Відповісти на питання для самоконтролю (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 10).



  • ТИЖДЕНЬ 11

    ЛЕКЦІЯ 11. МЕТОДИ КОРЕКЦІЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛЕГЛИХ У ПРОЦЕСІ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

    Мета: розглянути поняття «критика як метод організаторського впливу»; засвоїти знання щодо основних шляхів підвищення ефективності комунікації; сформувати розуміння причин поганих комунікацій в організації; розвинути вміння аналізувати основні напрямки діяльності керівника з попередження чуток.


    План роботи тижня 11:

    1. Опрацювати теоретичний матеріал;
    2. Переглянути презентацію до теми;
    3. Відповісти на питання для самоконтролю (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 11).


  • ТИЖДЕНЬ 12

    ЛЕКЦІЯ 12. МАНІПУЛЮВАННЯ ЯК МЕТОД ПСИХОЛОГІЧНОГО ВПЛИВУ В УПРАВЛІНСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ


    Мета: засвоїти знання щодо поняття та видів маніпулювання, ознайомитись з механізмами нейтралізації маніпуляцій; навчитись розкривати поняття «маніпуляція» і «маніпуляційний вплив» з точки зору соціального управління, наводити приклади маніпулятивних впливів. 

    План роботи тижня 12:

    1. Опрацювати теоретичний матеріал;
    2. Переглянути презентацію до теми;
    3. Відповісти на тестові запитання (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 12).





  • ТИЖДЕНЬ 13

    ЛЕКЦІЯ 13. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТНОЮ СИТУАЦІЄЮ В КОМУНІКАТИВНОМУ ПРОЦЕСІ


    Мета: ознайомитись з поняттям конфлікту як соціального феномену; розвинути вміння класифікувати конфлікт за базовими критеріями, визначати форми конфліктної поведінки, описувати основні фази розвитку конфлікту й причини виникнення конфліктних ситуацій, аналізувати причини виникнення конфліктних ситуацій в комунікативній управлінській діяльності.


    План роботи тижня 13:

    1. Опрацювати теоретичний матеріал;
    2. Переглянути презентацію до теми;
    3. Відповісти на питання для самоконтролю (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 13).


  • ТИЖДЕНЬ 14

    ЛЕКЦІЯ 14. ОСОБИСТІСНИЙ КОНФЛІКТ ЯК СОЦІАЛЬНИЙ ФЕНОМЕН



    Мета: ознайомитися з причинами виникнення особистісних конфліктів; навчитися надавати характеристику поняттю "рольові конфлікти", визначати причини й умови міжособистісних конфліктів, розвинути вміння протидіяти інтригам у професійній діяльності, знаходити способи управління конфліктами в умовах спільної діяльності, визначати алгоритм дій керівника по управлінню конфліктами підлеглих.


    План роботи тижня 14:

    1. Опрацювати теоретичний матеріал;
    2. Переглянути презентацію до теми;
    3. Відповісти на питання для самоконтролю (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 14).





  • ТИЖДЕНЬ 15

    ЛЕКЦІЯ 15. ОСОБЛИВОСТІ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ


    Мета: ознайомитись з поняттям «ділове спілкування"; засвоїти сутність культури спілкування та культури мовлення; навчитися аналізувати сутність поняття гуманістична етика, формулювати правила ведення бесіди.


    План роботи тижня 15:

    1. Опрацювати теоретичний матеріал;
    2. Переглянути презентацію до теми;
    3. Написати реферат на одну з запропонованих тем (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 15).

  • ТИЖДЕНЬ 16

    ЛЕКЦІЯ 16. ПРАВИЛА ТА НОРМИ ЕТИКЕТУ ЩОДО ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ ДІЛОВОЇ ЛЮДИНИ


    Мета: ознайомитися з поняттям "привабливий зовнішній вигляд";  засвоїти правила вибору ділового одягу для жінки та чоловіка, вимоги щодо аксесуарів, зачіски, макіяжу в діловому образі жінки; розвинути вміння визначати ключові чинники, що справляють позитивне враження на оточення.


    План роботи тижня 16:

    1. Опрацювати теоретичний матеріал;
    2. Переглянути презентацію до теми;
    3. Відповісти на запитання контрольного тесту до курсу.