You do not have the permission to view discussions in this forum
Section outline
-
Курс для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
Метою викладання дисципліни є ознайомлення з найбільш важливими питаннями загальних основ риторики, педагогіки і психології спілкування, теорії виховання; гуманізації, демократизації та національної і полікультурної спрямованості педагогічного процесу у закладах вищої освіти; сучасними методиками комунікації в навчальному процесі; методологією подолання комунікативних бар’єрів; переконання у процесі комунікативної діяльності; управління конфліктними ситуаціями, що можуть виникати у процесі комунікативної діяльності; психолого-педагогічними уміннями та навичками комунікації у процесі навчальної та професійної діяльності.
"Мистецтво спілкування – це мова лідерства" (Джеймс Хьюмс)
-
ЛЕКЦІЯ 1. ФЕНОМЕН СПІЛКУВАННЯ ТА ЙОГО РОЛЬ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ
Мета: сформувати знання про поняття та структуру спілкування; навчитися визначати засоби спілкування, розкривати сутність процесу кодування інформації, формулювати закони комунікації, описувати особливості вербального та невербального спілкування.
План роботи тижня 1:
1. Прийняти участь у форумі "Знайомство";
2. Опрацювати теоретичний матеріал;
3. Переглянути презентацію до теми;
4. Відповісти на питання для самоконтролю (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 1). -
ЛЕКЦІЯ 2. ЦІЛІ, МОТИВИ ТА ПРОГРАМИ ПОВЕДІНКИ У ПРОЦЕСІ СПІЛКУВАННЯ
Мета: сформувати знання про ділове спілкування як різновид комунікації між людьми; засвоїти типові схеми та чинники формування першого враження; розвинути вміння визначати та характеризувати стилі спілкування.
План роботи тижня 2:
1. Опрацювати теоретичний матеріал;
2. Переглянути презентацію до теми;
3. Написати реферат на одну з запропонованих тем (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 2).
-
ЛЕКЦІЯ 3. ФУНКЦІЇ І ТРУДНОЩІ СПІЛКУВАННЯ
Мета: ознайомитись з поняттям психологічно оптимального спілкування; розвинути вміння характеризувати функції спілкування, визначати причини труднощів спілкування, знаходити шляхи та засоби запобігання й корекції труднощів спілкування.
План роботи тижня 3:
1. Опрацювати теоретичний матеріал;
2. Переглянути презентацію до теми;
3. Відповісти на питання для самоконтролю (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 3). -
ЛЕКЦІЯ 4. ЗНАЧУЩІ ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ОСОБИСТОСТІ Й ЇХ ВПЛИВ НА ПРОЦЕС СПІЛКУВАННЯ
Мета: сформувати знання щодо впливу спілкування на розвиток індивідуальних якостей особистості; розвинути вміння визначати психологічні особливості особистості, вибудовувати діалог відповідно до типів темпераменту.
План роботи тижня 4:
1. Опрацювати теоретичний матеріал;
2. Переглянути презентацію до теми;
3. Відповісти на тестові запитання (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 4). -
ЛЕКЦІЯ 5. КОМУНІКАТИВНІСТЬ ТА КОМУНІКАБЕЛЬНІСТЬ
Мета: ознайомитись з поняттям «комунікація»; засвоїти знання щодо способів побудови ефективного спілкування; розвинути вміння визначати специфіку міжособистісної комунікації, надавати характеристику функціям комунікації, описувати організаційні та психологічні чинники, які впливають на взаєморозуміння партнерів по спілкуванню.
План роботи тижня 5:
1. Опрацювати теоретичний матеріал;
2. Переглянути презентацію до теми;
3. Відповісти на питання для самоконтролю (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 5). -
ЛЕКЦІЯ 6. СПІЛКУВАННЯ ЯК СИСТЕМА МОТИВАЦІЇ ТА ЗАОХОЧЕННЯ ЛЮДИНИ ДО СПІЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Мета: засвоїти знання щодо соціально-психологічних механізмів соціалізації, основних періодів процесу соціалізації; розвинути вміння визначати умови, що забезпечують ефективне управління процесом адаптації, розкривати поняття мотивації підлеглих до діяльності, характеризувати теорії та типи мотивації.
План роботи тижня 6:
1. Опрацювати теоретичний матеріал;
2. Переглянути презентацію до теми;
3. Написати реферат на одну з запропонованих тем (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 6). -
ЛЕКЦІЯ 7. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО СПІЛКУВАННЯ В ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА
Мета: Засвоїти знання щодо особливостей управлінського спілкування; ознайомитись з сновними функціями управлінського спілкування; розвинути вміння формулювати основні механізми взаємосприйняття, розрізняти форми міжособистісного спілкування.
План роботи тижня 7:
1. Опрацювати теоретичний матеріал;
2. Переглянути презентацію до теми;
3. Відповісти на питання для самоконтролю (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 7). -
ЛЕКЦІЯ 8. УМОВИ ЕФЕКТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ В УПРАВЛІНСЬКОМУ СПІЛКУВАННІ
Мета: засвоїти знання щодо ефективної взаємодії в управлінському спілкуванні; навчитися виділяти характерні риси та основні змістовні компоненти взаємодії, розрізняти «зони спілкування», характеризувати основні прийоми вироблення впевненості для процесу успішної комунікації.
План роботи тижня 8:
1. Опрацювати теоретичний матеріал;
2. Переглянути презентацію до теми;
3. Відповісти на тестові запитання (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 8).
-
ЛЕКЦІЯ 9. ОСНОВНІ КОМУНІКАТИВНІ БАР’ЄРИ У СПІЛКУВАННІ
Мета: засвоїти знання щодо сутності поняття "комунікативний бар’єр"; ознайомитись з основниими правилами структурування у спілкуванні; навчитися застосовувати прийоми, що дозволяють привернути та утримувати увагу співбесідника.
План роботи тижня 9:
1. Опрацювати теоретичний матеріал;
2. Переглянути презентацію до теми;
3. Написати реферат на одну з запропонованих тем (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 9). -
ЛЕКЦІЯ 10. ПЕРЕКОНУЮЧИЙ КОМУНІКАТИВНИЙ ВПЛИВ КЕРІВНИКА В УПРАВЛІНСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
Мета: ознайомитись з правилами аргументування управлінських рішень, основними конструкціями в аргументації; навчитися використовувати риторичні прийоми в процесі ділового спілкування, надавати характеристику основних способів управлінського впливу.
План роботи тижня 10:
1. Опрацювати теоретичний матеріал;
2. Переглянути презентацію до теми;
3. Відповісти на питання для самоконтролю (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 10). -
ЛЕКЦІЯ 11. МЕТОДИ КОРЕКЦІЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛЕГЛИХ У ПРОЦЕСІ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Мета: розглянути поняття «критика як метод організаторського впливу»; засвоїти знання щодо основних шляхів підвищення ефективності комунікації; сформувати розуміння причин поганих комунікацій в організації; розвинути вміння аналізувати основні напрямки діяльності керівника з попередження чуток.
План роботи тижня 11:
1. Опрацювати теоретичний матеріал;
2. Переглянути презентацію до теми;
3. Відповісти на питання для самоконтролю (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 11). -
ЛЕКЦІЯ 12. МАНІПУЛЮВАННЯ ЯК МЕТОД ПСИХОЛОГІЧНОГО ВПЛИВУ В УПРАВЛІНСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
Мета: засвоїти знання щодо поняття та видів маніпулювання, ознайомитись з механізмами нейтралізації маніпуляцій; навчитись розкривати поняття «маніпуляція» і «маніпуляційний вплив» з точки зору соціального управління, наводити приклади маніпулятивних впливів.
План роботи тижня 12:
1. Опрацювати теоретичний матеріал;
2. Переглянути презентацію до теми;
3. Відповісти на тестові запитання (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 12).
-
ЛЕКЦІЯ 13. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТНОЮ СИТУАЦІЄЮ В КОМУНІКАТИВНОМУ ПРОЦЕСІ
Мета: ознайомитись з поняттям конфлікту як соціального феномену; розвинути вміння класифікувати конфлікт за базовими критеріями, визначати форми конфліктної поведінки, описувати основні фази розвитку конфлікту й причини виникнення конфліктних ситуацій, аналізувати причини виникнення конфліктних ситуацій в комунікативній управлінській діяльності.
План роботи тижня 13:
1. Опрацювати теоретичний матеріал;
2. Переглянути презентацію до теми;
3. Відповісти на питання для самоконтролю (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 13). -
ЛЕКЦІЯ 14. ОСОБИСТІСНИЙ КОНФЛІКТ ЯК СОЦІАЛЬНИЙ ФЕНОМЕН
Мета: ознайомитися з причинами виникнення особистісних конфліктів; навчитися надавати характеристику поняттю "рольові конфлікти", визначати причини й умови міжособистісних конфліктів, розвинути вміння протидіяти інтригам у професійній діяльності, знаходити способи управління конфліктами в умовах спільної діяльності, визначати алгоритм дій керівника по управлінню конфліктами підлеглих.
План роботи тижня 14:
1. Опрацювати теоретичний матеріал;
2. Переглянути презентацію до теми;
3. Відповісти на питання для самоконтролю (ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 14).
-
ЛЕКЦІЯ 16. ПРАВИЛА ТА НОРМИ ЕТИКЕТУ ЩОДО ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ ДІЛОВОЇ ЛЮДИНИ
Мета: ознайомитися з поняттям "привабливий зовнішній вигляд"; засвоїти правила вибору ділового одягу для жінки та чоловіка, вимоги щодо аксесуарів, зачіски, макіяжу в діловому образі жінки; розвинути вміння визначати ключові чинники, що справляють позитивне враження на оточення.
План роботи тижня 16:
1. Опрацювати теоретичний матеріал;
2. Переглянути презентацію до теми;
3. Відповісти на запитання контрольного тесту до курсу.