Weekly outline

  • ПЕДАГОГІКА ТА ПСИХОЛОГІЯ ВИЩОЇ ШКОЛИ


    лого

    Курс для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти


    Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення з найбільш важливими питаннями загальних основ дидактики, педагогіки і психології, теорії виховання з позицій нового підходу; гуманізації, демократизації та національної і полікультурної спрямованості педагогічного процесу у вищій школі; сучасними методиками викладання дисциплін у вищій школі; методологією розробки методичних матеріалів до викладання та формування вмінь щодо проведення всіх форм занять і контролю.
  • ТИЖДЕНЬ 1

    ТЕМА 1. ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ У ВИЩІЙ ШКОЛІ (Частина 1)


      
    Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:

    • визначати сутність та структуру педагогічної діяльності;
    • описувати психологічний портрет викладача та характеризувати його  структурні компоненти;
    • формулювати функції, принципи та закономірності педагогічної діяльності;
    • складати порівняльний аналіз основних видів педагогічної діяльності. 



  • ТИЖДЕНЬ 2

    ТЕМА 1. ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ У ВИЩІЙ ШКОЛІ (Частина 2)


    Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:

    • здійснювати порівняльний аналіз понять: педагогічна система, педагогічна діяльність, педагогічний процес, педагогічна взаємодія;
    • описувати особливості педагогічної творчості;
    • аналізувати структуру педагогічного процесу: мету,  зміст, організаційно-управлінський  комплекс,  принципи,  педагогічну  діагностику, суб’єкти,  закономірності.


  • ТИЖДЕНЬ 3

    ТЕМА 1. ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ У ВИЩІЙ ШКОЛІ (Частина 3)


      

    Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:

    • виділяти основні закономірності цілісного педагогічного процесу;
    • визначати рівні вищої освіти та наукові ступені;
    • характеризувати  теоретичну та практичну готовність викладача до педагогічної діяльності;
    • описувати поняття педагогічної компетентності викладача та визначати важливі особистісні педагогічні якості.


      • ТИЖДЕНЬ 4

        ТЕМА 1. ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ У ВИЩІЙ ШКОЛІ (Частина 4)


        Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:

        • здійснювати порівняльний аналіз понять "професійна компетентність" і "педагогічна майстерність" викладача;
        • характеризувати зміст основних понять педагогічної майстерністі викладача;
        • описувати структуру педагогічна етики; 
        • розкривати зміст і сутність основних категорій педагогічної етики. 

      • ТИЖДЕНЬ 5

        ТЕМА 2. ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗВО (Частина 1)


        Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:

        • розкривати сутність поняття технології навчання;
        • аналізувати наукові засади використання технологій навчання у вищій школі;
        • характеризувати основні етапи розвитку педагогічної технології в світовому освітньому просторі;
        • визначати основні цілі, функції та зміст сучасних технологій навчання у професійній школі.


      • ТИЖДЕНЬ 6

        ТЕМА 2. ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗВО (Частина 2)


        Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:

        • виділяти ознаки традиційних педагогічних технологій;
        • проводити класифікацію інноваційних педагогічних технологій;
        • описувати особливості та структуру інноваційних педагогічних технологій. 


      • ТИЖДЕНЬ 7

        ТЕМА 2. ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗВО (Частина 3)


          
        Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:

        • перераховувати  основні  передумови  виникнення особистісно-орієнтованої технології навчання;
        • здійснювати порівняльний  аналіз  традиційної  та особистісно-орієнтованої  технології навчання;
        • пояснювати значення  ігрових технологій навчання;
        • описувати основні функції гри як педагогічного феномена;
        • описувати етапи та особливості педагогічної гри.

      • ТИЖДЕНЬ 8

        ТЕМА 2. ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗВО

        (ЧАСТИНА 4)

        Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:

        • формулювати мету технології розвиваючої освіти;
        • виділяти основні психологічні  принципи  технології  розвиваючого навчання;
        • називати властивості технології розвиваючого навчання; 
        • визначати характерні особливості проблемного навчання;
        • перераховувати основні функції технології проблемного навчання. 


      • ТИЖДЕНЬ 9

        ТЕМА 2. ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗВО (Частина 5)



          
        Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:

        • характеризувати основні  теоретичні  положення  модульних  технологій навчання;
        • аналізувати основні  вимоги,  що  висуваються  до  процесу  проектування модульних технологій навчання; 
        • описувати поняття та концептуальні характеристики технології дистанційної освіти; 
        • формулювати алгоритм вибору технології навчання.




      • ТИЖДЕНЬ 10

        ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина 1)


        Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:

        • характеризувати основні поняття мовного впливу;
        • складати порівняльний аналіз  вербального  та невербального аспектів  мовного  впливу;
        • перераховувати основні фактори мовного впливу;
        • називати основні способи мовного впливу на особистість
        • визначати поняття ефективності спілкування та описувати різновиди комунікативних цілей.


      • ТИЖДЕНЬ 11

        ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина 2)


          
        Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:

        • здійснювати порівняльний аналіз вербальних та невербальних сигналів;
        • характеризувати основні чинники мовного впливу;
        • перераховувати правила безконфліктного спілкування.




      • ТИЖДЕНЬ 12

        ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина 3)


        Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:


        • називати та наводити приклади основних видів публічних виступів;
        • перераховувати функції  публічних  виступів;
        • описувати загальні вимоги до публічного виступу; 
        • визначати основні способи підготовки до публічного виступу.



      • ТИЖДЕНЬ 13

        ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина4)


        Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:

        • визначати структуру публічного виступу;
        • описувати вимоги до усного тексту публічного виступу; 
        • наводити приклади прийомів правильної побудови публічного виступу;
        • арґументувати значення  зовнішнього вигляду, манери поведінки оратора в аудиторії;




      • ТИЖДЕНЬ 14

        ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина 5)


        Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:

        • описувати прийоми підтримування уваги аудиторії в процесі виступу;
        • описувати прийоми завершення публічного виступу;
        • визначати поняття та основні прийоми ефективної аргументації;





      • ТИЖДЕНЬ 15

        ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина 6)

          
        Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:

        • перераховувати правила використання наочних засобів під час виступу;
        • формулювати методи ефективної взаємодії з аудиторією;
        • визначати основні види інформаційних виступів;
        • характеризуватми способи взаємодії з різними психологічними типами людей.