You do not have the permission to view discussions in this forum
Weekly outline
ПЕДАГОГІКА ТА ПСИХОЛОГІЯ ВИЩОЇ ШКОЛИ
Курс для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти
Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення з найбільш важливими питаннями загальних основ дидактики, педагогіки і психології, теорії виховання з позицій нового підходу; гуманізації, демократизації та національної і полікультурної спрямованості педагогічного процесу у вищій школі; сучасними методиками викладання дисциплін у вищій школі; методологією розробки методичних матеріалів до викладання та формування вмінь щодо проведення всіх форм занять і контролю.
ТИЖДЕНЬ 1
ТЕМА 1. ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ У ВИЩІЙ ШКОЛІ (Частина 1)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- визначати сутність та структуру педагогічної діяльності;
- описувати психологічний портрет викладача та характеризувати його структурні компоненти;
- формулювати функції, принципи та закономірності педагогічної діяльності;
- складати порівняльний аналіз основних видів педагогічної діяльності.
ТИЖДЕНЬ 2
ТЕМА 1. ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ У ВИЩІЙ ШКОЛІ (Частина 2)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- здійснювати порівняльний аналіз понять: педагогічна система, педагогічна діяльність, педагогічний процес, педагогічна взаємодія;
- описувати особливості педагогічної творчості;
- аналізувати структуру педагогічного процесу: мету, зміст, організаційно-управлінський комплекс, принципи, педагогічну діагностику, суб’єкти, закономірності.
ТИЖДЕНЬ 3
ТЕМА 1. ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ У ВИЩІЙ ШКОЛІ (Частина 3)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- виділяти основні закономірності цілісного педагогічного процесу;
- визначати рівні вищої освіти та наукові ступені;
- характеризувати теоретичну та практичну готовність викладача до педагогічної діяльності;
- описувати поняття педагогічної компетентності викладача та визначати важливі особистісні педагогічні якості.
ТИЖДЕНЬ 4
ТЕМА 1. ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ У ВИЩІЙ ШКОЛІ (Частина 4)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- здійснювати порівняльний аналіз понять "професійна компетентність" і "педагогічна майстерність" викладача;
- характеризувати зміст основних понять педагогічної майстерністі викладача;
- описувати структуру педагогічна етики;
- розкривати зміст і сутність основних категорій педагогічної етики.
ТИЖДЕНЬ 5
ТЕМА 2. ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗВО (Частина 1)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- розкривати сутність поняття технології навчання;
- аналізувати наукові засади використання технологій навчання у вищій школі;
- характеризувати основні етапи розвитку педагогічної технології в світовому освітньому просторі;
- визначати основні цілі, функції та зміст сучасних технологій навчання у професійній школі.
ТИЖДЕНЬ 6
ТЕМА 2. ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗВО (Частина 2)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- виділяти ознаки традиційних педагогічних технологій;
- проводити класифікацію інноваційних педагогічних технологій;
- описувати особливості та структуру інноваційних педагогічних технологій.
ТИЖДЕНЬ 7
ТЕМА 2. ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗВО (Частина 3)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- перераховувати основні передумови виникнення особистісно-орієнтованої технології навчання;
- здійснювати порівняльний аналіз традиційної та особистісно-орієнтованої технології навчання;
- пояснювати значення ігрових технологій навчання;
- описувати основні функції гри як педагогічного феномена;
- описувати етапи та особливості педагогічної гри.
ТИЖДЕНЬ 8
ТЕМА 2. ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗВО
(ЧАСТИНА 4)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- формулювати мету технології розвиваючої освіти;
- виділяти основні психологічні принципи технології розвиваючого навчання;
- називати властивості технології розвиваючого навчання;
- визначати характерні особливості проблемного навчання;
- перераховувати основні функції технології проблемного навчання.
ТИЖДЕНЬ 9
ТЕМА 2. ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗВО (Частина 5)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- характеризувати основні теоретичні положення модульних технологій навчання;
- аналізувати основні вимоги, що висуваються до процесу проектування модульних технологій навчання;
- описувати поняття та концептуальні характеристики технології дистанційної освіти;
- формулювати алгоритм вибору технології навчання.
ТИЖДЕНЬ 10
ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина 1)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- характеризувати основні поняття мовного впливу;
- складати порівняльний аналіз вербального та невербального аспектів мовного впливу;
- перераховувати основні фактори мовного впливу;
- називати основні способи мовного впливу на особистість
- визначати поняття ефективності спілкування та описувати різновиди комунікативних цілей.
ТИЖДЕНЬ 11
ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина 2)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- здійснювати порівняльний аналіз вербальних та невербальних сигналів;
- характеризувати основні чинники мовного впливу;
- перераховувати правила безконфліктного спілкування.
ТИЖДЕНЬ 12
ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина 3)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- називати та наводити приклади основних видів публічних виступів;
- перераховувати функції публічних виступів;
- описувати загальні вимоги до публічного виступу;
- визначати основні способи підготовки до публічного виступу.
ТИЖДЕНЬ 13
ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина4)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- визначати структуру публічного виступу;
- описувати вимоги до усного тексту публічного виступу;
- наводити приклади прийомів правильної побудови публічного виступу;
- арґументувати значення зовнішнього вигляду, манери поведінки оратора в аудиторії;
ТИЖДЕНЬ 14
ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина 5)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- описувати прийоми підтримування уваги аудиторії в процесі виступу;
- описувати прийоми завершення публічного виступу;
- визначати поняття та основні прийоми ефективної аргументації;
ТИЖДЕНЬ 15
ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина 6)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- перераховувати правила використання наочних засобів під час виступу;
- формулювати методи ефективної взаємодії з аудиторією;
- визначати основні види інформаційних виступів;
- характеризуватми способи взаємодії з різними психологічними типами людей.
ТИЖДЕНЬ 16